Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

Afspraak

Ik heb nu een huisarts nodig, wat kan ik doen?

In een levensbedreigende situatie bel je direct 112. Niet levensbedreigend, wel spoed? Je kunt ons bereiken op 013 468 68 68. Buiten de openingstijden van onze praktijk staat  de huisartsenpost voor je klaar.

Wanneer bel ik de huisartsenspoedpost?

Wanneer de huisartsenpraktijk dicht is, kun je de huisartsen spoedpost bellen, maar let op: De huisartsen spoedpost bel je in de avonden, nachten, weekenden en tijdens feestdagen alleen wanneer je dringend medische zorg nodig hebt. Er is sprake van spoed. Is er geen sprake van spoed? Dan wacht je tot de volgende werkdag en bel je je eigen huisarts. Wil je meer informatie over wanneer je de huisartsenpraktijk belt en wanneer je de huisartsen spoedpost belt? Klik dan op onderstaande link.


Lees meer informatie

Ik twijfel of ik naar de huisarts moet, wat moet ik doen?

Wil je weten of contact met de huisarts nodig is? Of wil je weten wat je aan jouw klachten kunt doen? Bekijk de 2 opties:


Moet Ik Naar De Dokter

Ga naar moetiknaardedokter.nl of download de gratis app (Google Play of AppStore). Je vertelt wat jouw geslacht is, hoe oud je bent, waar je last van hebt en wat jouw klacht is. Aan de hand van jouw symptomen wordt bepaald of én wanneer contact met de huisarts nodig is. Op die manier weet je wat je moet doen en voorkom je onnodig wachten bij de huisarts of huisartsenpost.


Thuisarts.nl

Of kijk op Thuisarts.nl voor betrouwbare medische informatie, informatie om voorbereid naar de huisarts te gaan en zelfzorgadviezen  wat je zelf kunt doen bij veelvoorkomende klachten, zoals keelpijn, hoofdpijn of koorts. Thuisarts.nl is handig voor iedereen die betrouwbare gezondheidsinformatie zoekt, maar het vervangt geen doktersbezoek als dat nodig is!

Waarom vraagt de assistente waarom ik een afspraak met de huisarts wil maken?

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van jouw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van jouw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met jouw informatie om te gaan.

Ik heb meerdere klachten en/of vragen

Heb je meerdere vragen of wil je een gesprek, dan kun je bij het maken van je afspraak een dubbele afspraak inplannen. Dit zijn twee afspraken achter elkaar, zodat het een dubbel consult wordt. Twijfel je over hoeveel tijd je nodig hebt? Overleg dit dan telefonisch met de assistente via 013 468 68 68.

Ik ben verhinderd voor een afspraak, wat nu?

Als je verhinderd bent kun je jouw afspraak in jouw portaal afzeggen. Doe dit zo snel mogelijk en uiterlijk 24 uur vóór de afspraak. Lukt dit niet? Bel dan met de assistente via 013 468 68 68.


Helaas gebeurt het nog regelmatig dat een patiënt niet voor een afspraak komt opdagen. Dat is niet alleen vervelend voor onze praktijk, maar ook voor een andere patiënt, die in de verloren tijd geholpen had kunnen worden. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen, kunnen wij  een bedrag voor een gemist consult in rekening brengen, dit heet ook wel een 'no-show' (wegblijf)-tarief.

Wat is een ‘no-show’ (wegblijf)-tarief?

Steeds vaker komen patiënten, zonder bericht, niet op hun afspraak. Zo gaat spreekuurtijd onnodig verloren en kunnen andere patiënten minder snel terecht, die graag plek in de agenda hadden willen hebben. Om al onze patiënten zo snel mogelijk een plaats te bieden, hanteren wij een no-show tarief voor wegblijvers. Wie niet verschijnt op de afspraak of deze te laat afzegt, krijgt eerst een schriftelijke of telefonische waarschuwing. Als dat een tweede keer gebeurt, volgt een factuur.


Het no-show tarief bedraagt:

€15,- voor een enkel consult

€30,- voor een dubbel consult


Dit geldt voor afspraken bij al onze medewerkers. Voor afspraken bij de praktijkondersteuners (POH- Somatiek en POH-GGZ) rekenen wij standaard een dubbel consult. Let op, deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed!

Ik ben 16 jaar, moet ik zelf een afspraak maken?

Ja, als je 16 jaar of ouder bent maak je zelf de afspraak bij de huisartsenpraktijk. Als ouder mag je mee als jouw kind daar toestemming voor geeft. Jongeren vanaf 16 jaar beslissen zelf en hebben een zelfstandig recht op informatie. Een uitslag wordt dan (zonder toestemming) ook niet gedeeld met de ouder (zonder toestemming) en het dossier is uitsluitend in te zien door de jongere. Ook mogen jongeren van 16 jaar of ouder zelf beslissen over een eventuele behandeling.

Kan ik ook voor iemand anders een afspraak maken?

Wil je een afspraak maken voor bijvoorbeeld je moeder, oom of een van je kinderen? Dat kan! Vermeld bij het maken van je afspraak goed om welke persoon het gaat. LET OP: gebruik bij het online afspraak maken wel het account van degene voor wie de afspraak bedoeld is. De accounts zijn gemakkelijk te koppelen in het portaal als je verantwoordelijk bent voor deze persoon. Zo ontstaat er geen verwarring en komen de gegevens in het goede dossier terecht.

Kan ik mijn huisarts online een bericht sturen?

Heb je een vraag voor je huisarts? Stel je vraag eenvoudig online via jouw patiëntenportaal (e-consult). Je kunt ook foto’s of documenten meesturen. Dit gebeurt op een beveiligde manier. Je ontvangt op werkdagen binnen 48 uur  antwoord.

Hoe kan ik een huisbezoek aanvragen?

Het kan voorkomen dat je met jouw klachten niet naar de praktijk kunt komen voor het spreekuur. Wij bezoeken dagelijks patiënten die fysiek niet in staat zijn om zelfstandig of met begeleiding naar onze praktijk te komen. We willen je dringend vragen om bij het aanvragen van een huisbezoek kritisch te kijken of een huisbezoek echt nodig is. Een huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.


Voor het aanvragen van een huisbezoek bel je in de ochtend naar 013 468 68 68. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek nodig is. Heeft je huisbezoek spoed? Toets dan 1 in bij het menu als je de assistente belt.

Kan ik beeldbellen met mijn huisarts?

Jazeker! Dit kan met je eigen huisarts of praktijkondersteuner. Je kunt hiervoor een belafspraak maken met de assistente op 013 468 68 68. Zorg je wel voor een goede verbinding en voldoende privacy?

Is er ook een telefonisch spreekuur?

Voor eenvoudige en korte vragen kun je gebruik maken van het telefonisch spreekuur. Hiervoor bel je bij voorkeur ’s ochtends tussen 08.00 en 10.00 uur met de assistente via 013 468 68 68. De huisarts belt je terug. Blijf telefonisch bereikbaar. Meestal kan de vraag ook online beantwoord worden. We adviseren je om je vraag via jouw portaal te stellen; de huisarts zal deze zo snel mogelijk beantwoorden.

Hoe kan ik mijn bezoek aan de huisarts voorbereiden?

Of je nu een online afspraak hebt of naar de huisarts gaat, zorg dat je altijd voorbereidt bent zodat de huisarts je beter kan helpen. Handig is om het op te schrijven. Vertel kort en duidelijk wat je klacht is. Lees het voor je afspraak nog even door. Schiet je nog iets anders te binnen? Schrijf het erbij! Houd het bij de hand tijdens de afspraak en noteer de antwoorden van de huisarts. Zo kun je het later makkelijk teruglezen. Of bekijk vooraf jouw dossier in je portaal voor meer informatie.


Voor afspraken met de praktijkondersteuner maken we soms gebruik van vragenlijsten. Als de vragenlijsten gebruikt worden krijg je die vooraf aan de afspraak toegestuurd. Vul deze lijst vooraf in zodat dit tijdens het consult besproken kan worden.


Het kan voorkomen dat je met jouw klachten niet naar de praktijk kunt komen voor het spreekuur. Wij bezoeken dagelijks patiënten die fysiek niet in staat zijn om zelfstandig of met begeleiding naar onze praktijk te komen. We willen je dringend vragen om bij het aanvragen van een huisbezoek kritisch te kijken of een huisbezoek echt nodig is. Een huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.


Voor het aanvragen van een huisbezoek bel je in de ochtend naar 013 468 68 68. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek nodig is. Heeft je huisbezoek spoed? Toets dan 1 in bij het menu als je de assistente belt.

Hoe log ik in op het portaal?

​Je kunt op twee manieren inloggen bij Uw Zorg Online: via de website of via de app. Hieronder vind je een overzicht van beide opties.


Inloggen via de website

  • Ga naar de inlogpagina
  • Log in met jouw e-mailadres en wachtwoord, of kies voor "Inloggen met DigiD" als je deze methode gebruikt.
  • Volg de instructies op het scherm om toegang te krijgen tot jouw account.​

Als je nog geen account hebt, kun je op dezelfde pagina een nieuw account aanmaken. Na registratie ontvang je een e-mail om jouw account te bevestigen. Je zorgverlener zal jouw aanvraag binnen enkele werkdagen verifiëren. ​


Inloggen via de Uw Zorg Online app

  • Download de app: App Store (iOS) of Google Play (Android).
  • Open de app en kies een persoonlijke 5-cijferige pincode.
  • Zoek jouw huisartsenpraktijk op in de app.
  • Log in met jouw DigiD. Inloggen via de app is alleen mogelijk met DigiD. ​

Als je nog geen account hebt, kun je je registreren via de app. Na registratie ontvang je een e-mail om jouw account te bevestigen. Je zorgverlener zal jouw aanvraag binnen enkele werkdagen verifiëren.


Hulp nodig?

Bij problemen met inloggen of andere vragen kun je terecht op de helpdesk van Uw Zorg Online. Hier vind je informatie over het aanmaken van een account, inloggen met DigiD, het resetten van jouw wachtwoord en meer.

Ik heb problemen met het patiëntenportaal, wat nu?

Krijg je een foutmelding of heb je hulp nodig? Bel dan niet de huisartsenpraktijk, maar neem contact op met de helpdesk van Uw Zorg Online of bekijk de Veelgestelde vragen. De praktijk heeft geen toegang tot jouw inloggegevens of technische instellingen van het portaal.


Helpdesk Uw Zorg Online Veelgestelde vragen

Ik heb nog geen account, hoe meld ik me aan?

Bekijk hier de instructie om een account aan te maken. Heb je  vragen over Uw Zorg Online of kom je er niet helemaal uit? Bekijk hier de antwoorden op veelgestelde vragen.

Wat kan ik met MedMij app van Uw Zorg Online?

Uw Zorg online is aangesloten bij MedMij. Met MedMij worden gezondheidsgegevens gedeeld en ook kun je hier bijvoorbeeld je medisch dossier opvragen. Je kunt je dossier  bekijken via ‘Uw dossier’ in de Uw Zorg online app of via de patiëntenomgeving. Hier kun je ook gebruikmaken van de andere diensten die we online aanbieden, zoals het stellen van vragen of het maken van een afspraak.


Ik heb een Uw Zorg online account

Dan kun je vanuit de Uw Zorg online app direct gegevens ophalen via MedMij. Je moet hiervoor inloggen in de app. Via de optie ‘Gegevens via MedMij’ in het startscherm van de app kun je, nadat je je met DigiD identificeert, de MedMij-gegevens zien die de huisarts bijhoudt over jou. Via de knop ‘Naar andere MedMij-gegevens’ kun je ook gegevens opvragen die ziekenhuizen en GGZ-instellingen over je bijhouden, als ze bij MedMij zijn aangesloten.