Komt u naar de praktijk voor een afspraak, iets te brengen of om iets op te halen? Dan vragen wij u om:

  • een mondkapje te dragen;
  • niet eerder dan 5 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn;
  • alléén te komen (maximaal 1 begeleider als dit niet anders kan);
  • 1,5 meter afstand te houden.

DE PRIKPOST VAN DIAGNOVUM IS MOMENTEEL TOT NADER ORDER GESLOTEN! Kijk voor andere locaties op www.diagnovum.nl of bel 013-5393636.


14-04-2021:

Momenteel krijgen wij veel vragen over het COVID-19 vaccin en het COVID-19 virus. Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen, wanneer uw vraag hier niet tussen staat vragen we u om het contact formulier op onze website in te vullen;

-Wanneer ben ik aan de beurt?

Zodra u aan de beurt bent ontvangt u van ons een oproep per post of het RIVM/GGD roept u op. Wanneer wij van de overheid groen licht krijgen om de volgende doelgroep op te roepen. Meer informatie kunt u  terug lezen op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/wanneer-krijg-ik-een-vaccinatie-tegen-het-coronavirus.

-Welk vaccin krijg ik?

-Kan ik een vaccin kiezen?

Vooralsnog vaccineren wij met het AstraZeneca vaccin, dit kan uiteraard nog wijzigen.

Helaas kunt u niet kiezen welk vaccin u krijgt. De overheid beslist welk vaccin voor welke doelgroep het meest geschikt is. Dit besluit wordt genomen op basis van adviezen van allerlei (inter)nationale  deskundigen. Daar komt dan een vaccinatieschema uit voort: file:///Users/wit/Downloads/vaccinatiestrategie.pdf

-ik behoor tot een risicogroep, krijg ik voorrang op het vaccineren?

In principe wordt wordt iedereen van oud naar jong opgeroepen. Indien de huisarts het noodzakelijk acht dat u het vaccin eerder nodig heeft krijgt u hiervan bericht.

-Kan ik op de anti spillage lijst gezet worden?

Wanneer wij vaccins over hebben bellen wij u op volgorde van leeftijd of verhoogd risico op. U hoeft ons dus niet te bellen om op de anti spillage lijst gezet te worden.

-Ik heb vragen over het COVID-19 virus, waar kan ik deze stellen?

Dat kan via het publieksinformatie nummer van de rijksoverheid op 0800-1351

 

________________________________________________________________________________________

12-04-2021:

Wij kunnen ons voorstellen dat u naar aanleiding van het nieuws over het COVID vaccin van Astra-Zeneca vragen heeft. Alle informatie hieromtrent kunt u terug vinden op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/tijdelijke-pauze-astrazeneca?fbclid=IwAR1UkBp9wRFlMcGuB9Dop0NeHoeqRchnnLeQrssaDa_2yM-WPgFJJnWhQBk

                                                                                                                                                                                                                       

CORONA VIRUS

Update 18-02-2021:

Indien u via uw werkgever of andere instantie een COVID vaccinatie heeft gehad of gaat krijgen willen wij dit graag van u weten. Bij voorkeur ontvangen wij hier een mail over of u kunt het ons laten weten via ons contactformulier op de website.

                                                                                                                                                                                                                       

Update 18-02-2021 COVID-19 Vaccins:

Onderstaande doelgroep is reeds gevaccineerd. Zodra wij een nieuwe doelgroep op kunnen roepen leest u dat op deze pagina terug.

De doelgroep die in deze ronde in aanmerking voor de vaccinatie komt is:

  • Personen geboren in 1956 en 1957
  • Personen met het syndroom van Down die thuis wonen en geboren zijn tussen 01-01-1956 en 31-12-2002
  • Personen met morbide obesitas (BMI >40)
  • Medewerkers van onze huisartsenpraktijk

Op: www.thuisarts.nl/corona/ik-denk-erover-om-prikken-tegen-corona-te-halen vindt u meer informatie over het corona vaccin.

                                                                                                                                                                                                                       

29-01-2021 :

Per heden kunt u bij ons digitaal zelf afspraken maken. Hiervoor is een app beschikbaar. Meer informatie hierover en de mogelijkheid om u voor deze app aan te melden vindt u hier : https://uwzorgonline.nl/#service . Gedurende het aanmeldproces moet u een keuze maken uit deelnemende huisartsen. Let goed op dat u uw eigen huisarts selecteert. Nadat u zich heeft aangemeld moet u zich nog legitimeren bij ons op de praktijk. Volgt u onze website goed wanneer dat mogelijk is, i.v.m. het Corona Virus kent de praktijk aangepaste openingstijden en beschikbaarheid. Op dit moment is het dan ook helaas niet mogelijk om een online afspraak te maken i.v.m. de vele vragen die wij telefonisch verplicht moeten vragen betreft COVID klachten/symptomen. Op de digitale app kunt u al wel gebruik maken van E-consulten, recepten herhalen en dossier inzage hebben. Voor meer vragen kunt u telefonische contact met ons opnemen.

                                                                                                                                                                                                                       

14-12-2020 Corona:

Onze praktijk is gewoon geopend. Bel ons vanaf 8u in de ochtend zodat we samen bekijken op welke manier we u met uw vraag het beste kunnen helpen en in kunnen plannen. Vanwege drukte kan het zijn dat u wat langer moet wachten dan u van ons gewend bent, wij hopen op u begrip.

Onze voordeur is geopend, echter mag u alleen naar binnen indien u een afspraak heeft en geen luchtwegklachten/koorts/verkoudheid heeft! Wij vragen zoveel mogelijk alleen naar de praktijk te komen en bij binnenkomst de handen te desinfecteren en de instructies te lezen welke op tafel staan en daarna plaats te nemen op de stoelen welke niet gemarkeerd zijn. Per 1 december is het verplicht om een mondkapje te dragen. U verlaat de praktijk door de rode pijlen op de vloer te volgen.

Indien u voor andere zaken komt vragen wij u om telefonisch contact met ons op te nemen gezien de balie gesloten is.

Ook de spreekuren van de praktijkondersteuner GGZ en praktijkondersteuner somatiek zijn open.

Heeft u vragen over het Corona virus kijk op www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus  en www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus

Indien u na het lezen van deze informatie nog aanvullende vragen heeft kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

De prikpost van Diagnovum is momenteel tot nader order gesloten. Kijk voor andere locaties op www.diagnovum.nl of bel 013-5393636.

Excuses voor het ongemak.

                                                                                                                                                                                                                       

01-12-2020 Mondkapjesplicht

Vanaf 1 december is het verplicht om in publieke binnenruimtes een mondkapje te dragen. De overheid heeft daarbij aangegeven dat er een uitzondering wordt gemaakt voor mensen die een ziekte of een beperking geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. U kunt zelf een kaartje maken met hierop het bewijs voor de uitzondering van het gebruik van het mondkapje, zie het kaartje op de website van het RIVM. Hier is de huisarts dus NIET voor nodig. U kunt bij het kaartje aanvullende informatie toevoegen van je behandelaar of naaste, daar kan bijvoorbeeld de huisarts in benoemd worden.

                                                                                                                                                                                                                       

01-01-2018
> Toestemming regelen inzage medische gegevens aan derden (bijv. huisartsenpost):

Via de website: https://www.ikgeeftoestemming.nl/kunt u uw toestemming regelen voor het elektronisch beschikbaar stellen van uw medische gegevens via het LSP (Landelijk Schakelpunt). U kunt uw toestemming regelen voor uw huisarts en apotheek.

Wat moet u doen?
U regelt uw toestemming in drie stappen:

  1. Klik op ‘Toestemming regelen’ en zoek en kies de zorgverlener voor wie u uw toestemming wilt regelen.
  2. Vul uw gegevens in.
  3. Verstuur uw gegevens met DigiD met sms, of print het formulier en geef dit aan uw zorgverlener.

Belangrijk om te weten!

  • Wilt u dat zowel uw huisarts als uw apotheek uw medische gegevens kan uitwisselen? Geef ze dan allebei uw toestemming. Als meerdere apotheken een dossier over u bijhouden, kunt u elk van hen toestemming geven.
  • Heeft u eerder op deze website uw toestemming geregeld met DigiD met sms? Dan kunt u bij ‘Mijn statusoverzicht’ nagaan of uw zorgverlener uw toestemming heeft verwerkt.