DE PRIKPOST VAN DIAGNOVUM IS TOT NADER ORDER GESLOTEN! Kijk voor andere locaties op www.diagnovum.nl of bel 013-5393636.


NIEUWS:

Wegblijftarief
Huisartspraktijken Conservatoriumlaan hanteren een wegblijftarief voor patiënten die zonder tijdig af te zeggen (herhaaldelijk) wegblijven op een afspraak.

Waarom een wegblijftarief?
Het aantal patiënten, dat niet op een afspraak verschijnt, is de laatste jaren sterk toegenomen. “Vergeten” is de belangrijkste oorzaak. Vergeten is menselijk, maar ook het aantal patiënten dat de spreekuren in de huisartsenpraktijk wil bezoeken neemt nog steeds toe. Het is daarom voor een huisartsenpraktijk, praktijkondersteuners en assistentes erg vervelend als iemand niet op een afspraak verschijnt. Het betekent tijdverlies, maar ook dat er op dat moment niet iemand anders kan worden geholpen. Ook veel ziekenhuizen en tandartspraktijken hanteren daarom tegenwoordig een wegblijftarief.

Om het aantal niet nagekomen afspraken terug te dringen hanteren we volgens de vastgestelde richtlijnen van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) het wegblijftarief voor patiënten die zonder melding niet verschijnen op een afspraak.

Wat moet ik doen als ik niet op een afspraak kan komen?
Hebt u een afspraak en kunt u niet komen? Meld dit dan uiterlijk 12 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente. Uw afzegging wordt genoteerd in uw dossier.

De kosten?                                                                                                                                                                                                                                           De kosten zijn conform de tarieven de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) en afhankelijk van de duur van uw afspraak. Deze kosten kunt u niet declareren bij uw zorgverzekering en moet door u zelf betaald worden.

Bezwaar?
Het kan natuurlijk zijn dat er een bijzondere reden was, dat u de afspraak niet of te laat hebt afgezegd. U kunt ons hierover telefonisch informeren.

Tot slot
Huisartspraktijken Conservatoriumlaan zijn continu bezig met het verbeteren van de kwaliteit van de zorg.
Goede zorg betekent ook dat u op een redelijke termijn bij ons terecht kunt.
Als patiënten die niet op een afspraak kunnen komen op tijd afbellen, blijven de wachttijden zo kort mogelijk.

Namens, uw Huisartsen,

S. Wijffels, K. Mees & M. Hekking

_________________________________________________________________________________________________________________________

Griepvaccinaties 2022:

Op dinsdag middag 18 en donderdag middag 20 oktober zijn wij uitsluitend geopend voor het zetten van de jaarlijkse griepspuiten en voor spoedgevallen. Indien u in aanmerking komt voor de griepspuit ontvangt u hiervan per post een uitnodiging voor 1 oktober.

_________________________________________________________________________________________________________________________

Wanneer mag u zich wenden tot de huisartsenpost in de avond uren of in het weekend? U leest het in onderstaande poster:

________________________________________________________________________________________________________________________

 

     

Fysio op Maat en de Huisartspraktijken gaan tijdelijk verhuizen!

  • Vanaf dinsdag 19 april zijn wij tijdelijk 100 meter vanaf de huidige praktijken gehuisvest op het terrein van ’t Hooge Veer aan de Conservatoriumlaan.
  • Wij vragen u te parkeren aan de Conservatoriumlaan en niet op het terrein van ’t Hooge Veer.
  • Medio 2023 ontvangen wij u weer graag op onze huidige locatie in ons nieuwe gezondheidscentrum aan de Conservatoriumlaan.

_____________________________________________________________________________________________________________________

14-02-2022 Herhalingsrecepten:

Per heden kunt u het formulier herhalingsrecepten niet meer gebruiken. Wel kunt u via ons online portaal uw zorg online recepten aanvragen. Hiervoor moet u de app uw zorg online downloaden, u zelf registreren en bij ons op de praktijk langs komen met uw legitimatie bewijs zodat wij u kunnen koppelen aan de app. Tot de mogelijkheden behoort ook het inspreken van de receptenlijn via het telefoonnummer van uw huisarts.

______________________________________________________________________________________________________________________

29-01-2021:

Per heden kunt u bij ons digitaal zelf afspraken maken. Hiervoor is een app beschikbaar. Meer informatie hierover en de mogelijkheid om u voor deze app aan te melden vindt u hier : https://uwzorgonline.nl/#service . Gedurende het aanmeldproces moet u een keuze maken uit deelnemende huisartsen. Let goed op dat u uw eigen huisarts selecteert. Nadat u zich heeft aangemeld moet u zich nog legitimeren bij ons op de praktijk. Volgt u onze website goed wanneer dat mogelijk is, i.v.m. het Corona Virus kent de praktijk aangepaste openingstijden en beschikbaarheid. Op dit moment is het dan ook helaas niet mogelijk om een online afspraak te maken i.v.m. de vele vragen die wij telefonisch verplicht moeten vragen betreft COVID klachten/symptomen. Op de digitale app kunt u al wel gebruik maken van E-consulten, recepten herhalen en dossier inzage hebben. Voor meer vragen kunt u telefonische contact met ons opnemen.

                                                                                                                                                                                                                       

01-01-2018
> Toestemming regelen inzage medische gegevens aan derden (bijv. huisartsenpost):

Via de website: https://www.ikgeeftoestemming.nl/kunt u uw toestemming regelen voor het elektronisch beschikbaar stellen van uw medische gegevens via het LSP (Landelijk Schakelpunt). U kunt uw toestemming regelen voor uw huisarts en apotheek.

Wat moet u doen?
U regelt uw toestemming in drie stappen:

  1. Klik op ‘Toestemming regelen’ en zoek en kies de zorgverlener voor wie u uw toestemming wilt regelen.
  2. Vul uw gegevens in.
  3. Verstuur uw gegevens met DigiD met sms, of print het formulier en geef dit aan uw zorgverlener.

Belangrijk om te weten!

  • Wilt u dat zowel uw huisarts als uw apotheek uw medische gegevens kan uitwisselen? Geef ze dan allebei uw toestemming. Als meerdere apotheken een dossier over u bijhouden, kunt u elk van hen toestemming geven.
  • Heeft u eerder op deze website uw toestemming geregeld met DigiD met sms? Dan kunt u bij ‘Mijn statusoverzicht’ nagaan of uw zorgverlener uw toestemming heeft verwerkt.